2009 Amerika Zuid-West

Dag 24 Gilroy - San Francisco

Eindelijk was het dan zover, de camper moest vandaag ingeleverd worden. We hadden er allemaal een naar gevoel over, al vindt vooral Walter het wel mooi geweest. De rest van ons had nog wel wat langer rond willen trekken, maar helaas. Dus toch maar alles opgeruimd, vegen en de laatste spullen inpakken. Daarna op weg naar Oakland, vlak bij San Francisco, hier was Road Bear gevestigd. Nog even tanken en de gastank vullen en we konden hem inleveren. Inderdaad was Aldi aanwezig, hij vond het wel leuk om te horen dat we zoveel gehad hebben aan zijn tips. Monique, de hartelijke groeten terug. Hij vertelde wel dat je in februari bij de concurrent gaat huren, ben benieuwd hoe je dat vind.

Na alle formaliteiten afgehandeld te hebben, bracht Road Bear ons naar ons hotel, het Holiday Inn Gateway, midden in het centrum van SF. Halverwege de brug van Oakland naar SF stopte de chauffeur nog even op Treasure Island, vanaf hier hadden we onze 1e blik op SF. We boften heel erg, het is ontzettend helder weer, terwijl er normaal veel mist rondom SF hangt. Zelfs het bovenste puntje van de Golden Gate Bridge was goed te zien, dit is bijna nooit.

Daarna door naar ons hotel. De kamers waren nog niet klaar, dus hebben we de bagage opgeslagen en zijn de stad gaan verkennen. De cable-car start op nog geen 10 meter vanaf ons hotel, dus daar zijn we mee begonnen. Vooral Manon vindt dit allemaal erg leuk. Ze heeft haar spreekbeurt gehouden over SF en nu ziet ze alles in het echt waar ze over verteld heeft. Met de cable-car zijn we eerst naar ChinaTown gereden.

Dit is een wijk vol met chinese winkels en eethuisjes, heel apart om te zien. Omdat we ook wel wat honger hadden, zijn we eerst lekker gaan lunchen bij een Franse zaak, lekkere croque monsieurs gegeten. Daarna met de cable-car door naar het cable-car museum, hier kan je zien hoe het systeem werkt, hoe het ontstaan is, oude wagons. Ondanks de herrie van de kabels was het wel leuk om te zien. Daarna weer verder met de cable-car naar Fisherman's Warf. Eigenlijk wilden we eerder uitstappen, maar we hadden zo'n leuke gripman dat we maar bleven zitten tot het einde. Ook was het zo druk in de cable-car dat het lastig was om eerder uit te stappen.

Rondom Fisherman's Warf zitten volop toeristenwinkels en restaurants. We kwamen onze tijd hier wel door. Rond 4 uur zijn we teruggegaan naar het hotel, de kamers waren ondertussen klaar. Wat spullen uitgepakt, kinderen douchen en omkleden en weer op pad. We zijn gaan eten bij Rainforest Café, een restaurant in jungle-stijl. Veel gericht op kinderen, met olifanten en apen die bewegen en geluid maken, heel veel aquaria en helemaal in stijl aangekleed. Gelukkig was het eten ook lekker, dat was dan voor Walter en mijzelf wel weer prettig. Daarna nog wat rondgelopen. Omdat er op een gegeven moment toch wel veel zwervers en niet zo prettige personen rondliepen, zijn we maar teruggegaan naar het hotel. Vooral Manon was hier wel blij mee, die was erg moe.

De luxe van een hotel bevalt toch ook wel goed. Lekkere grote, zachte bedden. TV bij hetbed, lekker in bad. Toch missen we de camper wel. Morgen gaan we SF verder verkennen, er is hier nog genoeg te zien.

Pa, ma, we komen zondag wel langs, toch even bijpraten na zo'n lange tijd. Maak je niet te druk over het eten, wij vinden alles goed.

Max Schram

Ik denk dat jullie een hele leuke vakantie hebben (gehad...). Ik vind het wel jammer dat jullie weer terug komen, want dan gaat Yaro weer weg.
Menno: met de vissen gaat het heel goed, ze zwemmen nog allemaal rond. Geniet nog even van de zon, want die heb ik hier vandaag nog niet gezien. Wel hele harde wind en af en toe een stortbui. Neem het maar mee naar Bavel, als het in de koffer past. Dan kunnen we er allemaal nog van genieten.
Groetjes van ons allemaal. xxxxx

merel

hoi allemaal, ik heb net weer op jullie site gekeken en het ziet er weer allemaal leuk uit! ik had de laatste 4 dagen niet gezien maar nu ben ik weer helemaal bij. jullie hebben wel hele leuke dingen gedaan zag ik, ik denk dat manon vooral het paardrijden erg leuk vond hè? wel jammer dat de camper nu weg is! heel veel plezier nog en tot dinsdag (?)
xxxx merel

Monique

Ah, ik herken dat gevoel: als ik de camper moet inleveren ben ik altijd een beetje triest, ik hecht echt aan mijn huisje.

En ja, wij gaan volgend jaar twee keer bij Moturis huren. En het voelt best een beetje als vreemd gaan. Maar Road Bear heeft voor oktober niet drie A-klasses in New York (en wij gaan met drie stellen in dezelfde campers) en in februari gaan wij van Miami naar Dallas, waar ze helemaal niet zitten.

Wij hopen Aldie in januari bij ons thuis te ontmoeten (al staat dat door zijn scheiding ook op losse schroeven wellicht).

Goede terugreis!

Monique