2009 Amerika Zuid-West

Dag 22 Yosemite

Vanmorgen hebben we opnieuw uitgeslapen tot half negen en daarna lekker buiten ontbeten met een gebakken eitje. We wilden vanmorgen een junior ranger programma gaan volgen over beren. In de informatiekrant stond dat dit voor kinderen van 9-13 jaar was. Natuurlijk moesten we weer haasten om op tijd te zijn, wij hebben toch altijd wel veel tijd nodig 's morgens. Op zich was het wel leuk voor de kinderen, helaas waren er veel heel jonge kinderen bij en de ranger paste het verhaal aan die kleintjes aan. Maar we weten nu wel meer over de black bear die in Yosemite leeft, dus dat was wel leuk. Ook heeft Manon weer een badge hiermee behaald en daar ging het ons om. Ook Menno, leergierig als hij is, doet volop mee met de opdrachten.

Daarna door naar Curry Village, waar we een bustocht hebben geboekt naar Glacier Point. Gelukkig hadden we nog even tijd om enkele broodjes te kopen, want we kregen wel weer wat trek. Nu is 1 broodje hier voor ons een hele maaltijd, zodat we er weer even tegen kunnen. Daarna met de bus naar Glacier Point, een schitterend uitzichtspunt bovenin de bergen. De bustocht duurde een uur, waarin de chauffeur veel vertelde over wat we onderweg allemaal zagen. Helaas zie je ook steeds de rookwolken van de branden, wat is dat toch erg om te zien. Ze vermoeden dat het nog tot 12 september duurt tot de branden geblust zijn. Het was een gecontroleerd vuur, dus aangestoken. De bedoeling was om 90 acres af te branden, maar door een misrekening is het fout gegaan. Momenteel is er al 5000 acres afgebrand, onvoorstelbaar.

Bovengekomen bij Glacier Point moesten we ongeveer 10 minuten lopen naar het uitzichtspunt en wat we toen zagen, is eigenlijk niet te beschrijven zo mooi. Wat een prachtig uitzicht op de Half Dome, een bekende rots in Yosemite. Laat de foto's maar weer voor zich spreken.

Ook onderweg stopten we enkele keren om foto's te maken, zoals bij de plek waar de allereerste foto van Yosemite NP is gemaakt. Dit is dan ook een schitterende plek.

Toen we eenmaal terugwaren bij Curry Village, was het tijd voor het diner. We zijn erg lekker gaan eten bij Mountain Room in Yosemite Lodge. Hier hebben we ook internet, dus weer even de verhalen van de afgelopen dagen bijgewerkt. Morgen verlaten we helaas het laatste natuurpark dat we gaan bezoeken deze reis. Ik weet wel zeker dat het niet mijn laatste keer hier geweest is, ik vind het hier zo prachtig en er is nog zoveel dat ik hier wil doen en zien. Ik kan echt geen genoeg krijgen van de prachtige natuur hier. Glacier Point was wel een erg mooie afsluiting van alle nationale parken die we de afgelopen weken hier hebben gezien.

Pfister

Hoihoi!

Nog beren of herten gezien? Wij zagen die bij de picknick plekken in het park. Maar het is gewoon super mooi daar, geniet ervan. Hier hebben we druilerig weer, bah. Veel plezier alvast in San Francisco en neem een kijkje bij de pier want daar zitten de zeehonden/zeeleeuwen. Je hoort het geblaf al van verre, erg leuk

Groetjes Christel

opa en oma

jongens wederom fantastisch,sommige plekken kunnen wij ons ook nog goed herinneren alhoewel het wel lang geleden is,manon daar keek je al heel de vakantie naar uit om paard te rijden,ja,menno pijn aan je kont,je hebt niet veel vet op je kontje,,leuk manon om iedere keer een badge te verdienen,top. voor een spreekbeurt op school hoeven jullie niet na te denken,dat gaat vast over amerika,maar aan school denken wij nog niet,lekker nog 6 dagen genieten en ook wel fijn 3 dagen rust in een hotel in san francisco met nog een fietstrip over de golden gate bridge,weer een stijve kont.anouk als jij echt iets leuks ziet voor je verjaardag,want die staat ook voor de deur,15 jaar,dan moet je het daar kopen en verrekenen wij het
later wel,het bedrag weet je (hoeft niemand te weten)
nou mijn zolen zitten in mijn schoenen ( opoe schoenen) en loop er iets beter mee,ja ja we weten dat we ouder zijn,de buitenkant gaat roesten,maar de binnenkant wil nog wel en mij krijgen ze niet zo gauw klein,ik wil nog lang van jullie genieten.tot morgen.oh.ja
met je vader gaat het ook goed
doei en dikke kussen het thuisfront

Monique (Nieuwenoord)

Gelukkig hebben jullie weinig last gehad van de bosbranden. Wat een prachtige Yosemitefoto's!!

Geniet van San Francisco, heerlijke stad. Leveren jullie trouwens in San Francisco de camper in?? Ben het even kwijt ....

If so: doe Aldie heel erg veel groeten van ons!

Groetjes,
Monique