2009 Amerika Zuid-West

Dag 19 Bakersfield - Sequoia NP

Vandaag verliep helaas niet zoals gepland. Vanmorgen gingen we als eerste boodschappen doen, dit was al dagen geleden en we hadden niets meer. Als ontbijt hadden we alleen nog wat knoflookbrood uit de oven, smaakte best met wat kalkoenfilet. Boodschappen doen is hier een tijdrovend werk, je bent zo een uur bezig, er is zoveel keus en de supermarkten zijn zo groot.

Daarna doorgereden naar Visalia, waar Walter eigenlijk een auto had willen huren. Het was de bedoeling dat ik daarmee naar de camping zou rijden, maar dat was geen succes. Ik ben niet gewend om met een automaat te rijden en ze hebben hier niets anders. Ook zijn de verkeersregels hier anders dan thuis en ik snap daar nog steeds niets van. Het rijden lukte dan ook niet, ik wilde steeds schakelen en wist niet wanneer ik voorrang had. Dus dat plan hebben we maar laten varen. We gingen het maar met de camper proberen in Sequoia NP.

Bij Sequoia aangekomen werd ons afgeraden om met de camper het park in te gaan. We zijn naar de visitor centre gegaan voor info en een junior ranger program en ook daar werd ons gezegd niet door te rijden. Daarom maar naar de campground gegaan. We hadden gereserveerd bij Sequoia RV Ranch, een mooie, groene campground aan de rivier. We hebben ook een mooie plek aan het riviertje gekregen.

Het was nog vroeg toen we hier aankwamen. Gelukkig was er een swimming pool en daar hebben de kinderen zich de hele middag vermaakt. Eerst durfden ze het water niet in, er zaten namelijk vissen, maar toen ze eenmaal goed doorwaren, wilden ze er niet meer uitkomen.

Walter heeft ondertussen een middagdutje gedaan (nou, zeg maar gerust een dut) en ik heb lekker buiten zitten lezen. Eigenlijk vond ik het wel zonde van de dag, maar iedereen vond zo'n dagje rust eigenlijk wel lekker. 's Avonds weer de barbecue aangestoken en na het eten een kampvuur gemaakt, marshmallows geroosterd en genoten van de stilte. Wel moeten we alles goed opruimen vanavond, er zitten hier beren en die komen op de geuren van eten af.

Omdat we toch graag de giant sequoia's willen zien, hebben we besloten om morgen om 6 uur op te staan en dan naar de andere ingang van het park te rijden, dit is een tocht van ongeveer 2 uur. Volgens de rangers kan je via die kant wel met een camper het park in. Dus lukt het hopelijk morgen wel om de bomen te zien.

Monique

Weten jullie dat er in Yosemite behoorlijke branden zijn? Een stuk van de doorgaande route is afgesloten, m.n. het deel vanuit Yosemite Village naar Crane Flat (uitgang bij de 120 west).

Misschien even goed informeren voor jullie daarheen rijden, al lijk je er nu nog geen last van te hebben als je via Oakhurst richting de Valley gaat.

Groetjes,
Monique

Hans en Maria

Ook de laatste week wensen we jullie heel veel plezier toe. Veel groetjes!

Anja en André

Goed uitkijken met de bbbbeertjes!!! We genieten van jullie verhalen en begrijpen het helemaal dat een dagje rust eigenlijk welkom was. We denken dat jullie vakantie nodig hebben als jullie weer terug zijn in Nederland! Al die indrukken is erg vermoeiend, maar wel wel super leuk. Geniet van jullie laatste week. Dat doen wij van Yaro ook. Hij is van de week erg geschrokken. Hij liep nl langs een reclameijsje (ongev 2,5m groot). Deze wiegde heen en weer door de wind... De rest kunnen jullie wel raden. De zee in gaan is voor hem ook steeds weer een genot.
Groetjes Ikke

de bejaarden-soos

eindelijk zijn wij weer thuis,na een aantal dagen in gouvy te zijn geweest met sonja en ger en de kids.het was prachtig weer en hebben enorm genoten.vrijdag natuurlijk bij - k - gegeten met gezellige jazz muziek,was echt weer top.de jongens hadden ger opgehaald na de race op het station in maastricht,daar hij niet eerder kon komen,dat was dus vrijdag,leuk hij had alle verslagen uitgeprint en meegebracht,dus wij waren weer op de hoogte,het blijft allemaal maar fantastisch jullie reis,ja las vegas moet je gezien hebben,allemaal glimmer en glitter,ja veel oude mensen,die de hele nacht doorgokken,hebben toch niks meer te doen,leeftijd.sorry ik spring van de hak op de tak,maar zaterdag zijn wij naar vianden gegaan en s,avonds trakteerde ger en sonja bij prima vera een heerlijke italiaan.volgend jaar willen de knullen in ieder geval weer terug naar de formule,moeten ze wel aardig voor mij blijve.het was een leuk weekend,oh ja wij hebben 5 plaatsen geannuleerd naar turkye de hotels minder in belek grapje ha-ha. lieve nicole ,walter en mijn 3 schatten,tot het volgende bericht geniet nog fijn deze laatste week.
dikke kussen marjan en jan

TomV

heerlijk om dit alles te lezen. wij hebben jullie blog bij allesamerika vandaan. wij doen in mei bijna dezelfde tour maar dan van SF naar LA. nog bedankt voor jullie tips op het forum. samen met deze reisblog hebben wij een goed idee van wat ons straks te wachten staat.
nog veel plezier en goede reis!
Tom