2009 Amerika Zuid-West

Dag 18 Las Vegas - Bakersfield

Omdat we nog steeds geen boodschappen hebben gedaan, zijn we maar weer in het hotel gaan ontbijten. Wat een straf, he. Wel zielig hoor, kom je dat casino 's morgens om 7.30 uur binnen, zitten er alweer (of nog steeds) mensen achter die automaten. Opvallend is ook, dat niemand het naar zijn zin lijkt te hebben. Niemand kijkt vrolijk, praat met iemand of lijkt blij te zijn als ze iets winnen. Manon heeft nog gauw een Las Vegas tas gekocht en daarna zijn we vertrokken.

Wel richting de Strip, want de beide dames wilden een foto van het welkomsbord van Las Vegas, dit ligt aan het begin van de Strip, tussen het vliegveld en Mandalay Bay hotel. Wij zoeken en uitkijken naar een parkeerplaats, want je mag nergens parkeren op de Strip, komen we bij dat bord aan, is daar gewoon een parkeerplaats. Mensen staan in de rij om een foto te kunnen maken. Dat moet ik die amerikanen wel nageven, overal wachten ze netjes in rijen, niemand dringt voor. Welraar was, dat je die parkeerplaats alleen op kon rijden als je de stad uitging, wat niet echt hoort bij een welkomsbord. Maar goed, we hebben het gevonden en we staan ermee op de foto.

Daarna verlieten we Las Vegas dan echt, op naar Bakersfield voor onze overnachting. Weer een lange reisdag die merendeel door woestijngebied gaat. Een saaie weg, geen bomen, geen stadjes, geen dieren. Bij Barstow in de buurt zijn we gestopt bij Calico Ghosttown, een mijnwerkersdorpje uit de jaren 1870. Er waren een aantal authentieke huisjes, maar de meeste pandjes waren nagemaakt. Menno heeft wel wat zilverbrokken gekocht, Calico was vroeger een zilvermijn.

Ik hoopte dat er nog een gunfight zou worden gehouden, volgens de site zou dit geregeld plaatsvinden om de bezoekers een plezier te doen. Helaas werd ons in een winkeltje verteld, dat ze dit niet meer deden. Wel hebben we nog een verkleedpartijtje gehouden. Onze kleding voor carnaval hebben we al uitgezocht.

Ziet er net echt uit hé, vooral de meiden voelden zich heel wat in deze mooie jurken. Je ziet ook helemaal niet dat de achterkant helemaal openstaat en met touwtjes bij elkaar gehouden wordt. Ach, het blijft een verkleedpartijtje.

Daarna verder naar Bakersfield. Walter had zich vergist,hij dacht nog 20 minutente moeten rijden, maar dit bleek 2,5 uur te zijn. wel een tegenvaller dus. Gelukkig werd de omgeving waar we doorheen reden weer wat mooier.Meer groen, weer vogels en dieren, wat meerbewoonde plekken.Op de camping aangekomen zijn Walter en de kids gauw gaan zwemmen, het was vanmiddag bloedheet. Daarna de barbecue aangemaakt en gegeten.

lisette

Wauw....gewoon meenemen die kleding....ik ben jaloers op jullie outfit! Lijkt me wel wat dames , om zo in bavel rond te lopen met die jurken. en Walter en Menno als stoere cowboys op een paard....
Ach ...met carnaval kan dat echt wel !!!
Het is een pracht van een foto !
groetjes ikke