2009 Amerika Zuid-West

Dag 17 Las Vegas

Vanmorgen eindelijk eens geen wekker gezet, maar een beetje uitgeslapen. Daarna heel luxe gaan ontbijten in Sam's Town Hotel, een buffet voor maar 7 dollar. We waren er rond 10.30 uur en er was volop, scrambled eggs, breakfast potatoes, worstjes, allerlei zoete broodjes enzovoort. Je kon omeletten naar keuze laten maken. Toen begon om 11.00 uur het lunchbuffet. Onvoorstelbaar, mensen namen borden vol met hamburgers, friet, kip, noem maar op. Dit waren ook mensen die voor het ontbijt betaald hadden en ook ontbeten hadden. Ze bleven gewoon zitten en aten verder. Maar goed, wij konden er weer even tegen.

Daarna met een taxi naar het Premium Outlet Centre gegaan om te shoppen. Dit was niet direct een succes. Amerikaanse kleding is niet echt mijn smaak, veel glitter, strakke hemdjes en ordinair. We liepen daar dan ook maar een beetje rond zonder het echt naar onze zin te hebben. Dit veranderde toen we de winkels van Riverwood en Tommy Hilfiger zagen, daar hebben we flink ingeslagen. Heb ik die extra reistassen toch niet voor niets meegenomen. En inderdaad, het is hier een stuk goedkoper dan in Nederland. Maar om nou te zeggen dat er meer is in mijn maat, dat valt wel tegen. Al die dikkerds hier lopen met hele kleine, strakke truitjes, alles puilt eruit, niet echt iets voor mij.

Even de tassen teruggebracht naar de camper en daarna met de taxi weer naar de Strip. We begonnen in het Caesars Palace, een prachtig hotel/casino in Romeinse stijl. Gigantisch groot ook, wel 500 meter breed. Hiernaast wordt een nieuw hotel gebouwd, dat is in het najaar klaar, kosten 9 miljard dollar!!! Daarna erg lekker gaan dineren bij Outback Steakhouse, waar de porties weer groter waren dan onze honger. Menno kreeg een box om het restant mee te nemen, wel gedaan, maar uiteindelijk toch maar weggegooid, omdat ik het vermoeden had dat het niet goed is voor eten om zolang in de hitte mee te sjouwen. Na het eten weer een mooie watershow gezien bij The Mirage, waarna we naar het Venetian gingen. Zoiets moois heb je nog nooit gezien. Binnen waan je jezelf echt in Venetië, met grachten, gondels, bruggen, piazza's, een schitterende blauwe hemen (terwijl het buiten donker is). We keken onze ogen uit. Overal restaurantjes en winkels, Italiaanse muziek, zingende gondeliers. En groot, dat houd je niet voor mogelijk. Sorry pa en ma, maar daar zijn de hotels in Turkije niets bij. En natuurlijk overal weer het gerinkel van geld bij de fruitautomaten.

Omdat we ook nog naar Fremont Street wilden, hadden we geen tijd meer om de show bij Treasure Island te gaan zien, want die zou pas later beginnen. Dus maar weer een taxi gezocht en op naar Fremont Street. Dit is een heel ander Las Vegas. Manon vond het helemaal niets, je zag overal paaldanseressen en het publiek dat er liep was ook een stuk minder. Na al die luxe hotels op de Strip kwam het ook wat goedkoop over. Maar gelukkig begon vlak nadat we aangekomen waren de lichtshow op het plafond. Dit was wel weer erg mooi, heel Fremont Street is overdekt met een rond plafond waarop een prachtige lichtshow met de muziek en beelden van Queen te bewonderen is. Nadat dit afgelopen is, zijn we weer teruggegaan naar de camper, de kinderen waren ondertussen wel erg moe geworden.

Hoewel het erg leuk was om Las Vegas eens in het echt te zien, is het toch niet echt mijn stad. Misschien dat ik er anders over zou denken als ik in een hotel op de Strip had geslapen en had kunnen gokken, ik weet het niet. De sfeer van hebzucht, al die herrie en lichten, oude mensen die je hun pensioen ziet wegspelen, zelfs al 's morgens vroeg, dat is niets voor mij. Uiterlijke schijn telt hier heel erg en zo ben ik niet. Misschien speelt ook de Hollandse zuinigheid een rol, als ik zie wat voor geld er hier omgaat, dat kan ik niet begrijpen. Maar het was leuk om het eens ervaren te hebben en om de plekken die je op TV ziet nu eens in werkelijkheid te zien. Morgen vertrekken we weer, wie weet wat we dan allemaal weer gaan zien.

marco (AA-forum markro)

Leuk, dat ik jullie op deze fantastisch mooie reis kan volgen via dit verslag. Veel herkenning bij wat ik lees en zie. Wat is de natuur daar mooi hè?
Prachtig dat jullie dit zo als gezin kunnen doen en dat de kinderen er ook zo van genieten.
Goede reis verder en lekker blijven genieten.

Groet, Marco.

es ( AA-forum ess141 )

Ook ik lees dagelijks jullie verslag en kijk met weemoed naar de foto's. Het is heerlijk weer thuis te zijn maar de natuur daar missen we enorm. Zijn al weer vliegticketprijzen aan het bekijken.
Thuis ervaar je pas wát je allemaal wel niet gedaan hebt en gezien/beleeft. Heel veel moois!

Geniet nog lekker en ik ben heel benieuwd of jullie San Francisco ook zo fantastisch zullen vinden.

groeten,
es

Monique

Hier nog een trouwe volger. Ik herken jouw Vegasgevoel volledig! Ik voel me daar ook nooit thuis. Enne, ja, ook de truitjes en het uitpuilen komt me bekend voor. Ik koop nooit kleren in Amerika, terwijl iedereen hier denkt dat het in grote maten daar veel beter moet zijn dan hier. No way!

Leuke foto in Calico trouwens!

Marja

Iedere dag lees ik met veel plezier jullie verslag. Een beetje als voorproefje op onze reis die nog moet gaan beginnen.
Ook de foto's vind ik erg mooi!

Heel veel plezier nog daar, en geniet er nog van!