2009 Amerika Zuid-West

Dag 15 Zion NP

Volgens Anouk was dit de leukste dag tot nu toe. Als ze ooit weer teruggaat naar Amerika, dan gaat ze weet hier naartoe, dus Merel G., bereid je alvast voor.


Vandaag wilden we de Narrows gaan lopen, een wandeling door de rivier. Eerst bij Zion Adventures Co waterschoenen, stokken en een waterdichte rugzak gehuurd. Dit viel nog niet mee, allereerst kreeg je neopreen sokken aan, daarover heen de schoenen. Vooral Manon vond de schoenen erg mooi, grapje!! Een stok tot okselhoogte en een instructiefilm over het lopen van de Narrows en we waren klaar voor vertrek. Met de shuttlebus reden we Zion NP in, tot de laatste stop bij Temple of Sinawava, daar begon de Riverside Walk. Dit is een wandeling van 20 minuten langs de Virgin River.


Aan het eind van deze wandeling begint de Narrows Walk, een wandeling door de rivier. Je kan zover lopen als je wilt, maar je moet ook weer terug. In het totaal is de Narrows 16 mijl lang, maar je mag maar 5 mijl diep zonder permit. Wij hebben in totaal 5 mijl heen en terug gelopen, dus 8 kilometer totaal. Ja Lizette, ga alvast maar oefenen, want ik kom helemaal getraind terug en we gaan natuurlijk maandagavond weer lopen.


De wandeling was schitterend, je loopt tussen steile wanden van soms wel 600 meter hoog, en de kloof is soms maar 6 meter breed. Ik was wel blij met de stok, deze gaf steun en je kon de diepte van de Virgin River peilen. Op het diepste punt kwam de rivier bij mij tot mijn middel, Manon zakte dus nog wat dieper weg. Na ongeveer 1,5 mijl door de rivier gelopen te hebben, kwamen we bij Orderville Junction, hier komt het water van de Orderville canyon bij de Virgin River. Na hier even gerust te hebben en de kinderen in het water gespeeld te hebben, zijn we teruggekeerd naar het beginpunt.


Het was echt een uitdaging, nooit gedacht dat ik met mijn knieën nog eens zo'n tocht zou maken. Door stromingen, over rotsen klauteren, tot mijn middel in het water staan. Vooral dit laatste was in het begin niet zo'n pretje, het water was 15 graden koud.

Maar wat een mooie wandeling, wat een schitterende omgeving.Toen we terugkwamen, haalde ik mijn horloge uit de waterdichte rugzak, wat bleek, we hadden bijna 5 uur gelopen. Omdat we geen lunch ophadden, waren we ook erg hongerig. Dus snel terug naar de camper, douchen en droge kleren aan. Daarna lekker een restaurantje opgezocht waar we zalig hebben gegeten. Salade Caprese en Vino Nobile di Montepulciano, je voelt het al, ik was daar op mijn plek.


Ook veel wild gezien vandaag, vanmorgen vroeg al een paar herten. Bij het begin van de narrows was het vergeven van squirrels, die zijn pas brutaal. Ze begin gewoon aan rugzakken te bijten om maar aan eten te komen. Wel hele lieve diertjes om te zien, al schijnen ze flink te kunnen bijten. Toen we terugreden met de shuttlebus staken er nog een paar wilde kalkoenen de weg over, laat ik nou vanavond kalkoen gegeten hebben. En lekker dat hij was.!!!


Heel decadent, morgen zitten we in Las Vegas. De kinderen reageerden ook zo van, oh ja Las Vegas, daar gaan we ook nog naartoe. Iedereen weer bedankt voor de leuke reacties, het is iedere dag weer een verrassing voor ons wie er een berichtje heeft achtergelaten.

Reacties

Reacties

André

Zit even te lunchen en lees tegelijk jullie avontuur weer. Beter gezegd: avonturen, want de ene dag is nog indrukwekkender dan de andere. Ik kan mij voorstellen dat jullie 's avonds erg moe maar voldaan onder de wol gaan. Geniet ervan morgen in Las Vegas. Probeer jullie vakantie terug te winnen. Dan kun je gemakkelijker nog een keer gaan.
Tot het volgende verhaal.
Groetjes Ikke

je zus

Hoi zusje,
inderdaad een contrast, je verhaal over Las Vegas is heel anders dan je teksten over de natuur. Morgen nog even naar de foto's van Walter kijken. Gaan jullie trouwens nog wat gokken morgen, misschien win je ook wel iets net als papa jaren geleden, ha ha ha!
Groetjes, Mariëtte

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!