2009 Amerika Zuid-West

Dag 14 Bryce Canyon - Zion NP

Het wordt vast saai om te lezen, maar we hebben weer een prachtige, vermoeiende dag achter de rug. Vanmorgen uitgeslapen tot 7.30 uur, ja, voor ons is dat al uitslapen. Daarna naar Bryce Canyon gereden, de campground lag 1 mijl voor het national park. Helaas was het wat bewolkt, dus onze eerste blik op Bryce was niet zo heel mooi, veel wolken over de mooie toppen. We wilden een grote wandeling maken van ongeveer 3 uur. We begonnen met de Navajo Loop, daarna Queen's Garden Trail en terug via Rim trail. Schitterend, ik heb er weer geen woorden voor, laat de foto's maar voor zich spreken.

De wandeling begon met een steile afdaling van ongeveer 150 feet, daarna slingerde het pad tussen de hoodoo's door. Bryce is prachtig, vooral door de kleurcontrasten tussen de rood/witte rotsen en de groene bomen. Overal zie je squirrels lopen, de kids willen ze graag meenemen als huisdier. Het leek hier net droomvlucht uit de Efteling, je verwacht de elfjes zo uit de hoodoo's te voorschijn komen. Ook de kinderen vonden hetprachtig, vooral Menno kan geen genoeg krijgen van alle uitzichten. Walter heeft in 3 uur tijd 100 foto's gemaakt, en dan zegt hij tegen mij dat ik zuinig moet zijn met filmen, omdat we nog maar 2 filmpjes over hebben. Volgens mij kunnen we in Las Vegas beter film bijkopen.

Hoewel het een pittige wandeling was, maakte al het moois dat we zagen, veel goed. Ik ben nu wel blij dat we de Grand Canyon als eerste hebben gezien, anders was dit een tegenvaller geweest na alle andere prachtige dingen. Pa en ma, jullie hadden gelijk, Bryce Canyon is mooier dan Grand Canyon. Na de wandeling hebben we even wat gegeten en daarna vertrokken we naar Zion NP.

Dit was niet zo lang rijden, ongeveer 2 uur. Vlak voor Zion NP moet je 2 tunnels door. De 2e tunnel is niet zo breed en hoog, met een camper moet je in het midden van de tunnel rijden. Er staan rangers bij de tunnel die het verkeer voor je vasthouden. Vlak voor de 2e tunnel kan je nog een mooie wandeling maken, de Canyon Overlook trail. Zion NP ligt, in tegenstelling tot de andere parken, in een dal. Bij de Canyon Overlook trail kan je bovenaan kijken naar het dal dat onder je ligt. Dit is een wandeling van ongeveer een uur. De 1e helft is wel bergopwaarts, maar het uitzicht dat je dan hebt, is voldoende beloning. Opnieuw prachtig. Het was ook een leuke wandeling. Over rotsen, langs smalle richels, door een soort van grot.

Hierna weer doorgereden naar de visitor centre voor informatie en Manon haar junior ranger program. Rond 18.00 uur waren we op de campground. Gauw wat pasta gekookt en wat wassen gedraaid en nu mijn dagelijkse werkje: de weblog bijhouden. Hier een foto speciaal voor Hans en Maria, het interieur van de camper.

Hans en Maria

Bedankt voor de speciale foto. Leuk. Nog heel veel plezier tijdens jullie prachtige reis. We blijven jullie volgen! Veel groetjes van ons.

de oudjes uit oosterhout.

wederom weer enorm genoten van je reisverslag en niet te vergeten de prachtige foto' s. het blijft allemaal
een zeer boeiende vakantie.de bryce canyon zie ik nog
zo veer mij,ik had wel gelijk hoe mooi die is en met je
eigen fantasie haal je er allerlei figuren uit,jongens geniet er maar lekker van en wat zullen jullie moe zijn na al deze indrukken,menno vooral jij kon van de bryce canyon geen afscheid nemen,wat zal het normale leven weer tegenvallen,maar verlopig nog 2 weken genieten.
dinsdag gaan wij naar gouvy,eens kijken hoe het met het verven is en ons voorbereiden op de familie advocaat.gelukkig blijft het weer goed, wij hebben met het weer de laatste weken toch niks te klagen.
voorlopig kan ik jullie geen bericht terug sturen,
zondag zij wij weer thuis en horen jullie weer wat van ons.wel niet zo indrukwekkend maar toch wel leuk van het thuisfront iets te horen,wij wensen jullie een prettige voortzetting met jullie superreis,anouk,manon
jullie zijn echte filmsterren op de foto.dikke kussen en menno een stevige knuffel,nicole,walter het allerbeste
en de groetjes van dat oude mens doei.

De Kriellen

Hoi allemaal,

Het is zo ontzettend leuk om jullie belevenissen te lezen. We genieten gewoon mee. En de foto's zijn zo schitterend mooi. Een vakantie om nooit te vergeten!! We wensen jullie nog vele leuke dagen in USA en zien de volgende reisverslag tegemoet.

Groetjes de Kriellen.

de schrammetjes

Het blijft genieten om jullie enthousiaste verhalen te lezen. Nicole je had verslaggeefster moeten worden! Ik weet niet of ik met jou ga aquajoggen, want volgens mij kom je/ jullie terug met een super conditie. Wat een schitterende wandelingen.
Hier alles prima. Yaro heeft het erg warm. Heeft van het weekend heerlijk gezwommen in de zee. Met het konijn en de vissen alles oke. Aan de warmte komt een einde want ook wij krijgen een staartje van orkaan Bill. Geniet nog lekker verder. Wederom een dikke kus voor allemaal