2009 Amerika Zuid-West

Dag 13 Moab - Bryce Canyon NP

Woestijnen, bergen en graslanden, dit is wat we vandaag vooral gezien hebben. Met een beetje fantasie zag je de kuddes bizons achtervolgt worden door indianen. Onvoorstelbaar dat je hier wel 200 kilometer kunt rijden, zonder een teken van leven te zien. Geen steden, dorpen, zelfs geen afgelegen huizen, alleen maar maanlandschap. We hadden vandaag een lange rit voor de boeg naar Bryce Canyon.

Onderweg geluncht bij Butch Cassidy, overal hingen posters met Wanted dead or alive. Vlak voordat we bij Bryce Canyon aankwamen, reden we door Red Canyon. Prachtige rode rotsformaties die mooi contrasteerden met de groene bomen. Ja, eindelijk is het hier weer wat groener en zie je ook wat meer waterstroompjes.

Na een korte stop doorgereden naar Ruby's Inn Campground, een groene campground met ook een hotel, allerlei souvenirwinkels, paardrijtochten enzovoort. Na de camper geïnstalleerd en aangesloten te hebben, zijn we eerst met de shuttle-bus naar het visitor centre gegaan, hier heeft Manon weer haar junior ranger program opgehaald. Even naar de informatiefilm gekeken, de tentoonstelling bezocht en terug naar de camper. Snel wat gegeten en te voet vertrokken. Er begon om 19.00 uur een rodeo en daar wilden we graag naartoe. We hadden prima plaatsen, helemaal vooraan. Let the show begins!!! Heel Amerikaans, eerst moesten we allemaal gaan staan en werd het volkslied gespeeld, je zag nu meteen wie er amerikaan was, die hadden allemaal de hand op het hart. Toen begon de show, rodeo rijden op paarden, stieren en zelfs op schapen, dit laatste door kleine kinderen. Was toch wel leuk om eens mee te maken.

Helaas begon het steeds harder te waaien en werd de lucht steeds donkerder. Achter ons was het bijna zwart. Omdat wij lopend waren, ongeveer 15 minuten lopen, en er toch wat regendruppels begonnen te vallen, zijn we iets eerder weggegaan. Maar goed ook, want toen we bijna bij de camper waren, viel de regen met bakken uit de hemel. Dus ook hier kan het regenen. Dit schijnt hier wel veel voor te komen in juli en augustus, overdag prachtig weer en 's avonds regen en onweer. Dus hopelijk morgen weer mooi weer.

Merel Gansevoort

Wow,,

ik ben jaloers op jullie !!!
Ik wil ook naar Amerika :S
Die foto's zijn wel mooi zeg, maar zo te zien is het
daar wel erg warm....Het ziet er daar wel gaaf uit,,,
al die rotsformaties...

Groetjes,,,,

Merel

Nog veel plezier hoor!!

Merel.

Ps. Anouk,, als jij die baan aanneemt,, ik ga mee :P