2009 Amerika Zuid-West

Dag 10 Page - Moab

Vanmorgen was Walter al om 6.00 uur wakker, veel mensen vertrekken al vroeg van de campground. Ook wij wilden vroeg op, dus zijn we om 6.30 uur opgestaan. We hebben een lange tocht voor de boeg vandaag, ongeveer 425 km.

Gelukkig ging het rijden erg vlot vandaag. Amerikanen zijn ook een plezier op de weg, niemand (bijna) rijdt te hard, ze hebben nog nooit gehoord van bumperkleven en iedereen geeft je de ruimte. Voordat we hetwisten, zaten we in Monument Valley. Dit is echt herkenning van de film. Raar om te zien dat er in zo'n grote vlakte opeens van die tafelbergen staan. We zijn het park zelf niet ingereden, dit zijn voornamelijk 'dirtroads', daar mogen we met de camper niet op rijden en we hadden er ook geen tijd voor. Maar dat maakte niets uit, rijdend over de US 191 kom je er vlak langs. Na veel foto's gemaakt te hebben (als we in dit tempo doorgaan hebben we aan het einde van de reis wel 1500 foto's

Laughing
), vervolgenden we onze weg in Utah.

Omdat het in Utah een uur later is dan in Arizona, lijkt het net of we een uur langer nodig hebben om er te komen. We wilden wat gaan lunchen in Bluff, dit zou een leuk cowboystadje zijn. Er was alleen niet veel van te vinden, wij hebben in ieder geval geen leuk stadje gevonden. Wel vonden we Twin Rock Café (aanrader van het AA-forum), daar hebben we heerlijk geluncht en appeltaart gegeten. Toen hadden we weer genoeg op voor de hele dag, de portie eten in Amerika zijn ongeveer 2x zo groot als in Nederland en het drinken wordt steeds bijgevuld.

Aangekomen in Moab zijn we meteen doorgereden naar Archer NP. We wilden graag de Fiery Furnace Walk gaan doen, een wandeling met een gids. Dit kon je alleen in de visitor centre bespreken, niet telefonisch. Toen we aankwamen, zagen we dat de 1e mogelijkheid om te boeken voor vrijdag 16.00 uur was, net ons laatste dag in Moab. Gelukkig, ik heb gelijk geboekt. Voor Manon weer een boekje gehaald voor junior ranger, mag ze straks weer een keer de eed afleggen.

Daarna doorgereden naar Tag-a-Long en een raft-tocht over de Colorado rivier geboekt voor morgenochtend. Waterschoenen gekocht en daarna eindelijk door naar de campground, waar we rond 18.30 uur aankwamen. De rest dook meteen het zwembadje in, ik ging lekker even buiten zitten lezen. De kinderen kwamen terug toen er 2 dikke Amerikaansen in het zwembad kwamen, er was gelijk geen plek meer. Hamburgers op de barbecue en we hebben weer gegeten. Nu nog rustig buiten zitten, marsh mallows roosteren, beetje lezen en natuurlijk jullie weer op de hoogte brengen.

Monique (Nieuwenoord - AA forum)

Hoi hoi,

Heb net jullie hele blog even gelezen, wat een feest van herkenning. Ik ben blij dat het camperreizen jullie goed bevalt!

Groetjes,
Monique

jeroen

He hallo, als ik jullie verhalen zo lees krijg ik gelijk zin om ook een camper te huren! Toffe foto's ook, al aardig kunnen oefenen met de nieuwe cam zo te zien :) Anyway, goeie reis verder en veel plezier! Grt Jeroen

opa

van je moeder moest ik ook een berichtje plaatsen. we lezen met veel plezier iedere dag het reisverslag. Nicole je hebt je roeping gemist je had journalist moeten worden.
De foto's zijn een lust voor het oog en roepen voor ons herinneringen op.
Ik hoop dat jullie nog hele fijne dagen zullen beleven en we blijven de verslagen met zeer veel interesse volgen.
Groetjes en nog een hele fijne reis.

Jan

Jose, Guido, Denise en Rensje

Hallo allemaal!
Wat een leuk reisverslag en wat een geweldige foto's! Ziet er allemaal heel indrukwekkend uit. We kunnen ons voorstellen dat jullie af en toe bekaf zijn, van zoveel indrukken. We blijven jullie volgen. Heel veel plezier en een goede reis!
Veel liefs, Jose, Guido, Denise en Rensje

de van boxeltjes

Hallo allemaal
Jullie genieten wel, smorgens gaat mama gelijk achter de computer om jullie verslag te lezen. Papa heeft vandaar straks jullie gras nog even gemaaid. Manon gefeliciteerd met het behalen van je badge.
Ook nog een knuffel van jullie konijn hij/zij maakt het ook goed.
Nog hele fijne dagen en groetjes van ons allen.

Fam. Advocaat

Hallo vakantiegangers,
We volgen jullie berichten elke dag, wat een belevenis !!
De camper ziet er gezellig uit, alleen worden we al moe als we de verslagen lezen van al jullie uitstapjes en kunnen we het ons goed voorstellen dat de kids al om 8 uur naar bed gaan. We blijven jullie volgen en wensen jullie een prettige voortzetting toe. Groetjes Sonja, Ger, Marcel en Remco.

André

Hoi Amerika gangers.
We hoeve3n ons niet af tevragen of jullie je daar een beetje vermaken. Gezien de prachtige foto's en de fijne teksten krijgen we hier in Bavel een kleine indruk hoe het daar is. We lezen jullie blog elke dag en genieten er volop van. Yaro was vanavond niet bij mij weg te krijgen. Het waaide hard en het heeft even flink geonweerd. dikke knuffel voor allen van Yaro en ons.

groetjes

de overgaauwtjes

Prachtig , wat een foto's en leuke berichten.
Het was hier gisteren erg warm en later jawel...onweer.
gelukkig was dat zo voorbij en is het nu weer gewoon rond de 21 graden.De plantjes hebben wat regen gehad dus dat scheelt sproeien...
NAC heeft gisteren verloren en verder heb ik geen nieuws !
Veel plezier en doe ze daar de groetjes uit Bavel !