2009 Amerika Zuid-West

Dag 9 Page

Vandaag was denk ik één van de hoogtepunten van onze reis. We waren erg vroeg wakker, omdat de eerste mensen al om 6 uur van de camping vertrokken. En met die grote auto's hier, is dan meteen de hele campground wakker. Maar goed, we wilden toch vroeg op om naar Horseshoe Bend te gaan.

Dit is een prachtige blik op de Colorado-rivier die de vorm heeft van een hoefijzer. We kwamen aanrijden in de middle of nowhere, in de felle zon. Vanaf de parkeerplaats moesten we ongeveer 20 minuten lopen door rul zand, heuvel op en heuvel af. We waren al moe toen we er aankwamen. Maar de beloning was fantastisch. We stonden aande rand van een canyonen zagen diep onder ons de rivier kronkelen. Volgens Walter zeker 500 meter diep. Een schitterend gezicht. Heel ver in de diepte zagen we ook wat bootjes voorbij komen, dat lijkt me ook prachtig om te doen, misschien iets voor een eventuele volgende keer.

Het teruglopen was wat minder, bijna de hele tijd heuvel op. Dan is het wel fijn als je aankomt bij je camper, alles bij de hand, eten, drinken, toilet.

Na Horseshoe Bend zijn we naar Antelope Canyon gereden. Er zijn daar 2 verschillende slot-canyons, maar wij hadden gehoord dat de Lower Canyon leuker was met kinderen. Antelope Canyon is gelegen op Navajo land, dus je moest ook permit aan hen betalen. Een gids brengt je dan naar de canyon. Als je daar aankomt, weet je niet wat je ziet. In de grond is een smalle scheur (ik kon er nog wel doorheen) en daar moet je je in laten zakker. Maar als je beneden komt, weet je niet wat je ziet. Door Antelope Canyon stroomt geregeld water, dus de wanden zijn prachtig afgesleten in golfbewegingen. Bovenlangs valt de zon in de canyon, wat een schitterend kleurenspel oplevert. Ook de kinderen vonden het prachtig. Je wandelt door smalle gangetjes, klimt over rotsen, daalt af via gammele trappetjes en overal die prachtige golvende, gladgeschuurde rotsen. Het enige nadeel is, dat als je eindelijk de canyon uit bent, je midden in de woestijn staat en je nog terug moet lopen, weer door rul zand en heuvel opwaarts. Maar het is echt de moeite waard, ik zou er zeker nog eens teruggaan.

Na al dat lopen, hadden we wel honger gekregen en zijn dus vooral voor Manon naar McDonalds gegaan. Manon helemaal gelukkig. Daarna zijn we doorgereden naar Glen Powell Dam. Deze dam houdt de Colorado rivier tegen om electriciteit op te wekken. Bij de visitor centre hebben we Manon geholpen met het junior ranger programma. Hiermee heeft ze een badge verdiend en moest ze een eed in het engels afleggen. Heel leuk !!

Daarna wilden we naar het strand bij Lake Powell, maar we konden het niet vinden. Dus maar terug naar de campground, waar de kids nog gezwommen hebben. Vanavond lekker kip van de barbecue, helaas niet voor 25 personen, hahaha. Nu gaan we rustig opruimen en weer op tijd naar bed, morgen willen we vroeg vertrekken.

Mathijs

De foto's van Antelope zijn schitterend!

opa en oma

hallo kids.
dinsdag naar knokke geweest en het appartement van de broxkjes bewonderd,erg gezellig,daar wat gewinkeld ,aan het strand gezeten en heerlijk aan de boulevard gegeten.woensdag is het hier tropisch
warm,maar klagen doen wij niet.donderdag ga ik weer terug naar de dokter voor mijn voet .nog steeds pijnlijk
volgende week gaan wij naar de belgische ardennen enaan het eind van de week komt de fam.advocaat voor de formule 1.wij zullen wel even opkijken in gouvy
daar mijnh.kamp 2 bomen heeft weggehaald.1 in onze tuin en de boom voor ons van blijlevens,denkelijk hebben wij nu een mooi uitzicht.zo dat was weer even het nieuws van ons.en nu jullie vakantie,wat een prachtige foto,s en dat verslag iedere dag heerlijk.
fijn dat jullie zo genieten en wat allemaal nog te wachten staat.zo te merken is italie voorbij,zo positief
zijn jullie over amerika.lieve kinderen geniet er maar
lekker van,voor iedereen vele kussen en knuffels

marjan en jan

Hans en Maria

Wauw, wat een prachtige foto's. We kunnen ons voorstellen dat jullie erg onder de indruk waren.
Veel groetjes weer van ons.

marielle (desteijntjes-allesamerikaforum)

wat een mooie trip maken jullie!! Wij zijn in mei bij Horseshoebend geweest en hebben ook de Lower Antelope Canyon gedaan. Ook wij waren net zo onder de indruk als jullie. Onze kids vonden het klimmen en klauteren geweldig, en nog steeds als je aan ze vraagt, wat vond je het mooiste van deze reis, verwijzen ze naar Antelope Canyon.

Heel veel plezier nog en geniet van al het moois wat je ziet.

keeswillemse@freeler.nl

gaaf zo'n digitaal dagboek. onderwerp is natuurlijk al fantastisch op zich, dit geeft extra glans!
nog supercool verblijf daar

De schrammetjes

Wow wat een indrukwekkende foto's. Een vakantie om nooit meer te vergeten.
Geniet van al het moois wat jullie zien. Menno de vissen zwemmen weer in een fris aquarium en leven allemaal nog. We hebben ze geteld! Met Yaro alles oké.
Dikke kus van ons allemaal

Gijs

Hé,
Heb net de foto's bekeken en ze zijn prachtig! In het echt al het ere wel nóg mooier uit zien, wat bijna niet voor te stellen is.
Ik ben blij dat jullie het naar jullie zin hebben. Zelf ga ik morgen naar zeeland en heb daar geen internet dus ik zal jullie verhalen 4 dagen moeten missen. Gelukkig heb ik als ik dan weer thuis kom weer wat te doen!

Groetjes Gijs

Mariëtte

Lieve familie,
zojuist heb ik weer de afgelopen dagen van jullie reisverslag gelezen en de prachtige foto's bekeken, erg leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie belevenissen. De tijd gaat nu wel erg snel, maar gelukkig hebben jullie nog zo'n 2 weken te gaan. Wij zijn inmiddels weer terug uit Knokke en genieten nu in Oosterhout van het heerlijke weer. We wensen jullie verder nog een prachtige reis toe, heel veel plezier en geniet ervan. Liefs, Martin Mariëtte Merel en Stijn