2009 Amerika Zuid-West

Dag 8 Grand Canyon - Page

Vandaag verlaten we Trailer Village en de Grand Canyon. Maar eerst rijden we nog naar Desert View, bij de oost-ingang van de South Rime. Hier heb je nog een paar prachtige viewpoints. Hoe vaak ik ook naar de Grand Canyon kijk, ik kan er geen genoeg van krijgen. Het is zo indrukwekkend, zo prachtig, zo ongelooflijk. De laatste blikken op de Grand Canyon nemen we vanaf de Watch Tower, een toren gebouwdin de stijl van de Hopi-Indianen. Daarna verlaten we de Grand Canyon en vervolgen onze weg naar Page, een stadje bij Lake Powell.

Bijna de hele route gaat door Navajo Nation. Dit is ook te zien aan de vele kraampjes langs de weg met indiaanse sieraden en potten. Ze noemen zichzelf Native Americans. We zitten nu in het noorden van Arizona, dit is veelal woestijngebied. Het is erg verlaten hier, af en toe zie je wat trailers of aftands huisjes staan waar indianen wonen. Verder is er alleen woestijn en rotsen. Het heet hier Painted Dessert, en de omgeving doet zijn naam eer aan. De rotsen hebben allerlei kleuren, van geel tot grijs, van wit tot rood. Prachtig om te zien, maar het komt niet goed over op foto.

Aangekomen in Page, gaan we eerst boodschappen doen en naar de toeristeninformatie, daarna rijden we door naar de campground. We hebben prachtig mooie rode rotsen op de achtergrond en we moeten oppassen voor poema's en coyotes. Bij de receptie staat vermeld dat men niet aansprakelijk is voor het verdwijnen van huisdieren. Laten er nou ontzettend veel hondjes op deze campground rondlopen! Het is warm hier, dus de kids zijn nog even gaan zwemmen. Er is een piepklein binnenzwembad, maar wel met hot-tub.

Nu zitten we nog lekker buiten bij kaarslicht een spelletje te doen. Tijd voor het verslag van deze dag, ik zal ook even wat vragen van jullie beantwoorden.

Pa en ma, natuurlijk lezen wij al jullie berichten, het is ontzettend leuk om hier iets van jullie te lezen.

De vliegreis is Manon erg meegevallen, er werden genoeg leuke films gedraaid. Alleen het eten vond ze geen succes. Anouk heeft in LA genoeg sterren gezien, helaas zaten er geen filmsterren bij. Menno heeft al aardig wat souvenirs gekocht, vooral allerlei nummerborden.

Leo, heel veel sterkte met je knie-operatie, we hopen dat het nu eindelijk eens echt de goede kant opgaat. Schrammetjes, geef Yaro maar heel veel knuffels van ons, hij zal het vast erg naar zijn zin hebben bij jullie.

Cara Eleonora, our Italian daughter. Here is a message specially for you. We enjoy our holiday very much. We hope you enjoy the pictures. Anouk wrote a whole story for you on MSN. We miss you very much. Arrivederci!!

overgaauwtjes

hoi hoi,
Wat gezellig ,om met een bakkie lekkere koffie achter de computer ,jullie verhalen te volgen! En wat een mooie foto's , we beleven het helemaal mee.
Oh ja...sorry Walter we hebben geen hoofdprijs met de onlinefotowedstrijd voor de barbeque voor 25 personen gewonnen.We hadden wel een klein pakketje met dezelfde foto van de AH winkel op de burcht...maar dat is al op ,hahaha.....
geniet van al het moois,groetjes Wij

marian van nieuwland

Hay Nicole and fam.
Was een middag vrij, eindelijk je reisverslagen kunnen lezen.
Ziet er allemaal geweldig uit ik lees wel dat je enorm aan het genieten bent! Dat wordt straks camperen door europa, wat toevallig dat je mensen uit Bavel tegenkomt. Toch een wereldstad dat Bavel, veel plezier nog tot het volgende verslag groet Marian

es ( ess141 AAforum )

Hallo allemaal,

wij zijn sinds nu ruim 2 weken terug en ons brein heeft alle indrukken kunnen verwerken wat betekent dat we al weer terug willen om al die NP terug te zien. Je voelt je er zo klein bij die grote natuurwonderen!
Dan Page/Lake Powell/Glen Canyon: heb de Antelope canyon tour moeten missen omdat we keuze's moesten maken maar dat staat voor de volgende keer op het lijstje. Met een floatboot over de Colorado rivier met gids Nick was geweldig om vervolgens bovenaan bij Horsshoe band te kijken. Onze puberdochter van 16 wil ook zo terug. Heel veel plezier en we lezen met weemoed met jullie mee.

mvg,
es

Hans en Maria

Hallo alle vijf,
We genieten hier volop van jullie verhalen. En met die mooie foto's erbij kunnen we ons helemaal inleven hoe mooi het daar is en hoe jullie de reis beleven. Het interieur van de camper hebben we extra bekeken. Die van ons was in Australië wel wat kleiner, maar we hebben er gezellige herinneringen aan.
Hier is het in ons "hotel" erg rustig. Edo en Lisa zitten momenteel in Griekenland. We verwachten ze a.s. dinsdag weer terug. Veel groetjes. We blijven jullie volgen, hoor!