2009 Amerika Zuid-West

Dag 6 Needles – Grand Canyon

Iedereen heeft slecht geslapen door de hitte. Om 6.00 uur waren de kinderen al wakker en wij dus ook. Omdat we een lange reisdag voor de boeg hadden, zijn we maar opgestaan. Douchen, ontbijten en op pad.

We wilden een stukje route 66 gaan rijden. Via Oatman naar Seligman. Oatman is een oud route 66 dorpje, natuurlijk wel toeristisch. Veel oude gebouwen, zoals saloons, post-office, hotel en heel veel souvenirwinkels. Normaal lopen er wilde ezels door Oatman die je kunt voeren, helaas hebben wij er geen gezien. Wel geroken, er lag overal poep. Gelukkig voor Manon hebben we onderweg nog wel een paar ezels gezien op afstand, dus we hebben ze nog wel op de foto kunnen zetten. Vanuit Oatman vervolgden wij onze route langs de historic route 66. Een prachtige tocht, door de bergen met veel bochtenwerk. Complimenten aan Walter die onze camper hier rustig doorheen gereden heeft.

Na getankt te hebben in Kingman, reden we door naar Seligman. Hier hebben we erg lekker geluncht in een typisch Amerikaanse zaak, country-muziek op de achtergrond, motoren op de parkeerplaats. Na de lunch doorgereden naar Delgadillo's, een souvenir- annex kapperswinkel die op het forum veel genoemd werd. Je weet niet wat je daar ziet. De hele zaak hangt vol met bankbiljetten en nummerborden uit allerlei landen. Menno heeft meteen de nummerplaten van California, Nevada, Utah en Arizona gekocht. Ook Seligman is een authentic route 66 dorpje.

Daarna ging de reis naar Williams, waar we boodschappen hebben gedaan. Hier was ook iets te doen, er stonden allerlei prachtige auto's uit de jaren '60. Van daaruit doorgereden naar de Grand Canyon, waar we om ongeveer 18.00 aankwamen. We zitten op Trailer Village, een campground midden in de Grand Canyon. Helaas waren we wat te laat om de zonsondergang te zien, dus dat moet morgen dan maar. We kunnen niet het hele park in morgen, omdat Barack Obama de Grand Canyon komt bezoeken. Dit betekent dat we niet naar Hermits Rest kunnen, vanaf de Trailview Overlook is het park afgesloten. Ik denk niet dat we hem een handje kunnen geven, maar wie weet kunnen we nog een glimp van hem opvangen.