2009 Amerika Zuid-West

Dag 5 Los Angeles - Needles

Vandaag hebben we een lange rij-dag voor de boeg. We verlaten LA en rijden naar Needles, op de grens met Arizona. Een rit van 460 kilometer, of zoals ze hier zeggen 264 mile. Voordat we LA gaan verlaten, rijden we eerst nog even langs de Walmart. We rijden de hele snelweg van west naar oost LA, dan besef je eigenlijk pas hoe groot LA is. Als we de stad verlaten, is er niet veel meer te zien. Bijna de hele dag rijden we door de Mojave Dessert, dit betekent alleen maar zand met wat struiken en heuvels. Er zijn ook geen leuke plekken om te stoppen,dus rijden we maar zoveel mogelijk door.

Rond 17.00 komen we bij de KOA-campground in Needles. Hier is het bloedheet, ik schat tegen de 40 graden, volgens Walter nog wel warmer. Gelukkig is er een klein zwembad, zodat Walter met Menno en Manon kon gaan zwemmen. Anouk was wat misselijk, dus die bleef in de camper. Gelukkig zit er airco in de camper, zodat het binnen met de deur dicht wel uit te houden is. Kinderen blijven nog moe, dus vanavond weer vroeg naar bed.

De camper ziet er prima uit. Menno en Manon slapen boven de bestuurdersstoel en voor Anouk maken we een bed van de tafel met 2 banken. Walter en ik hebben een aparte slaapkamer achterin, dit kun je afsluiten met een gordijn. Er is een kleine badkamer met wastafel en toilet en een ruime aparte douche tegenover de badkamer. In de keuken zit een ruime koelkast met groot vriesvak, een 3-pits gasfornuis, oven en magnetron. Ook zit er een tv met dvd-speler in. Je ziet, we zijn van alle gemakken voorzien. De camper heeft een slide-out van ongeveer 5 meter breed en 1 meter diep, dit levert veel extra ruimte op als we geparkeerd staan.

Morgen de Grand Canyon, ik ben erg benieuwd.

opa en oma

hallo lieve kinderen en kleinkinderen
wij zijn terug van onze fietsvakantie en zijn blij te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. mooie foto's en een leuk verslag. nog een hele fijne reis en tot binnenkort. kussen en knuffels.

Lisette Overgaauw

En....hoe bevalt het in the States ?!!! Geweldig leuk hè!!Zo te lezen stellen jullie het goed en hebben jullie al heel wat gezien...wij kunnen nu lekker meekijken en meeleven...Vooral die churro's moet je gewoon regelmatig op de foto zetten....mmmmm.....zelfs dan zien ze er nog uit om op te vreten....
Aan Manon : viel het mee of tegen die vliegreis ???
En Anouk : daar in LA nog leuke filmsterren gezien ????
Menno : Al een souvenier gekocht of gevonden ?
Wij gaan niet meer ver weg ,Leo denkt al aan een 3e operatie van zijn knie(brrrrr)Gelukkig zijn er weer mooie zomerdagen deze week dus we stellen het wel goed!!!
Walter en Nicole : geniet van jullie droom....en geen verboden appels meesmokkelen op de terugweg.
(wel churro's natuurlijk!!!)
groetjes Leo en Lisette

Anja en André

Wij zijn weer terug in het Bavelse land en hebben meteen al jullie verslagen gelezen. Wat een enorme belevenis. De verhalen vooraf waren al om van te watertanden, maar de werkelijkheid lijkt ons nog veel mooier!
jullie hebben het warm, maar het wordt hier ook heet. ze zeggen boven de 30 graden...
morgen gaan we onze logé ophalen. De kinderen verheugen zich er al op. Morgen kijken we met de kinderen naar jullie belevenissen.
Geniet ervan en tot morgen. We zullen Yaro een dikke knuffel geven. Met de vissen zal ik dat maar niet doen Menno!
Groetjes van de Schrammetjes