2009 Amerika Zuid-West

Dag 3 Los Angeles

Voor vandaag hebben we een auto gehuurd om Los Angeles te gaan bekijken. We zijn als eerste naar Olvera Street gereden, een straatje met allemaal mexicaanse winkeltjes en restaurantjes. Van daaruit zijn we naar Griffith Park gereden, helemaal tot aan de Observatory. Hier heb je ook een mooi uitzicht op de Hollywood Sign. Vooral Anouk en Manon wilden graag met de bekende letters op de foto. Ook had je van hieruit een mooi uitzicht over LA, wel jammer dat het wat heiïg was zodat het zicht niet al te mooi was.

Daarna door gereden naar de Walk of Fame, de straat met de sterren. We hebben een heleboel bekende namen gezien, maar waren vooral op zoek naar de ster van Michael Jackson. Makkelijk te vinden, want daar stonden de meeste mensen omheen. Wij wachten om een foto te nemen, zegt opeens een knul: 'He, jij bent toch Anouk', staat daar Jeantine, Peter en de kinderen.Zij waren aan het einde van hun reis en deden ook LA aan. Wat is de wereld dan toch klein, kom je in LA mensen uit Bavel tegen.

Na ook het Kodak Theatre en het Chinese Theatre bezocht te hebben, zijn we doorgereden naar Farmers Market, hier hebben we lekkere pasta en bruschette gegeten, met wat italiaanse muziek op de achtergrond waande ik me toch even in Italie. Na het eten doorgereden naar Rodeo Drive, wat een hoop dure winkels en dure auto's zie je daar. Helaas had Walter zijncreditcard in de auto laten liggen (zegt hij), dus moet ik nog een keer terug om te shoppen.

Na Rodeo Drive zijn we naar Santa Monica gereden. Helaas ging het weer toen wat betrekken en kwam er een koude wind opzetten, dus we konden niet meer gaan zwemmen. Wel nog even pootje gebaad in de Grote Oceaan, moet je toch een keer gedaan hebben.

Na nog wat door Santa Monica geslenterd te hebben, zijn we nog wat gaan eten en daarna terug gereden naar de camper. Het was toen alweer 21.00 uur en de kids waren moe, dus zijn we maar weer op tijd naar bed gegaan. Morgen weer een vermoeiende dag voor de boeg.

Christel

Hoi Fam. Graafmans,

Veilig aan gekomen en al wat mooie dingen gezien lees ik. Volgens de planning zijn jullie vandaag in Universal Studio's. Heel veel plezier daar en pas op bij de watershow, want daar spetteren ze je helemaal nat.

Groetjes Christel
(Pfister)

Hans en Maria

Leuk om jullie mooie reis te volgen en de gezellige verhalen te lezen. We wensen jullie het allerbeste en geniet van iedere dag daar. Heel veel groetjes van ons.