2009 Amerika Zuid-West

Dag 1 Amsterdam - Los Angeles

Eindelijk is de grote dag dan aangebroken. Vanmorgen om 7.00 uur liep de wekker af, zodat we allemaal nog rustig konden douchen en de laatste spulletjes konden inpakken. Keurig op tijd kwam de taxi iets voor 9.00 uur aanrijden, waarna we naar Schiphol vertrokken. Het was erg rustig op de weg, zodat we iets over tienen in Amsterdam aankwamen. We hadden al online ingecheckt, dus moesten we alleen de bagage nog inleveren. Dit was zo gebeurd, binnen 10 minuten konden we de douane passeren. Op Schiphol hebben we wat rondgelopen en wat winkels bekeken en nog een broodje gegeten. Om 13.00 uur konden we boarden en precies op tijd vlogen we om 13.25 uur weg.

De vliegreis verliep prima. Wat lezen, slapen en film kijken, zo kwamen we die 10,5 uur wel door. Opvallend was dat er veel Italianen in het vliegtuig zaten, zodat ik toch nog wat italiaans gehoord heb deze zomer.
Om 15.00 plaatselijke tijd (in Nederland was het toen 12 uur 's nachts) landen we op LAX, het vliegveld van Los Angeles.
In de rij bij de douane stonden we rustig te wachten. Wat leuk, er liep een douane-beambte met een hond de tassen te controleren. Manon vond dat natuurlijk prachtig. Maar oh jee, hij bleef staan ruiken bij Nicole haar rugtas. Wat bleek, daar zaten nog 2 appels in en die mocht je niet invoeren. Tas moest dus gecontroleerd worden, de overige bagage moest nog een keer door de scanner. De appels werden ingenomen en eindelijk konden we naar ons hotel. Dit ligt vlak bij het vliegveld, we waren er binnen een kwartier. Iedereen was moe, dus we hebben in het hotel wat gegeten en de kinderen zijn om 7.00 naar bed gegaan, voor ons gevoel was het toen al 4.00 uur. Walter en ik kijken nog wat tv en schrijven ons1e verslag vanuit Amerika en dan gaan wij ook slapen.

Fam. Advocaat Rotterdam

Hele prettige vakantie toegewenst. Geniet ervan.
Groetjes van Ger, Sonja, Marcel en Remco.