2009 Amerika Zuid-West

Voorbereiding

Het is altijd een droom van met name Nicole geweest om ooit nog eens met zijn vijven in een camper door Amerika te reizen. Deze zomer komt die droom uit !!! Nadat we besloten hadden om zo'n verre reis te gaan maken, is Nicole op haar werk gaan vragen of ze 4 weken vakantie mocht hebben. Gelukkig kreeg ze daar toestemming voor, we konden gaan beginnen met plannen. We zijn op een informatiedag van Travelhome geweest en samen met hen hebben we de vliegreis, de camperhuur en enkele hotelovernachtingen geboekt.

Toen dit allemaal vastgelegd was, gingen we nadenken over de route die we zouden gaan rijden. Na vele uren, dagen en weken op het Alles Amerika forum te hebben doorgebracht, hebben we een mooie route kunnen samenstellen. Omdat wij niet van die types zijn die geheel vrijblijvend opvakantie gaan, hebben we de campings allemaal al geboekt. Vooral het boeken van een campground in Yosemite was even spannend, dit moest4 maanden van tevoren. Om 16.00 uur zaten we klaar om te boeken en het was gelukt. Binnen een kwartier waren alle campingsbinnenYosemite zelf volgeboekt, maar wij hebben een mooi plekje.

We hebben ook al kaartjes geboekt via internet voor UniversalStudios en Alcatraz, omdat we zeker weten dat we daar naartoe gaan. Paspoorten voor de kinderen zijn ook al geregeld, zij moeten alledrie een eigen paspoort hebben.

Nu de belangrijkste zaken vastliggen, kunnen wegaan aftellen. Ook zijn we een info-map aan het aanleggen met leuke tips, restaurants, wandelingen, musea enzovoort. Deze map nemen we mee naar Amerika, zodat we alle info bij de handhebben.

We kunnen bijna niet meer wachten !!!!