2009 Amerika Zuid-West

Geplande route

10 augustus 2009 Amsterdam - Los Angeles

Vandaag begint de grote reis, we gaan de oceaan oversteken. We vliegen met KLM rechtstreeks naarLos Angeles.We vertrekken om 13.25 uur vanaf Schiphol, vluchtnummer is KL0601. De vlucht duurt ongeveer 11 uur. We landen in Los Angeles om 15.20 uur plaatselijke tijd. Omdat je na een vlucht niet meteen een camper mag huren, overnachten we in het Hilton Airport Hotel.

11 augustus Los Angeles

Vandaag gaan we de camper ophalen bij Roadbear, we hebben een C29-31 geboekt.Meestal kan dit pas 's middags, dus we kunnen in de ochtend wat rondkijken in LA of even naar het strand gaan. Nadat we de camper hebben opgehaald, rijden we langs een supermarkt naar Malibu Beach RV Park. Niet vergeten naar huis te bellen, Janis vandaag namelijk jarig !!!

12 augustus Los Angeles

Vandaag gaan we Los Angeles verkennen. O.a. Rodeo drive, Beverly Hills, Walk of Fame, Hollywood sign en Santa Monica. We overnachten weer op Malibu Beach RV Park.

13 augustus Universal Studio's

Vandaag gaan we naar Universal Studio's. We hebben al een FOL-ticket besteld via internet, zodat we nergens hoeven te wachten, maar overal meteen naar binnen mogen. Ook mag je met dit ticket vooraan bij de shows zitten. Vooral de kinderen hebben hier veel zin in, ookal gaat Anouk niet mee in de achtbanen, heeft ze gezegd. We overnachten bij Walnut RV Park.

14 augustus Los Angeles - Needless 460 km

Vandaag een lange reisdag. Kan Walter eindelijk eens echt rijden met een camper van bijna 10 meter lang. We overnachten bij Needless KOA.

15 augustus Needless - Grand Canyon 380 km

Vandaag vervolgen we onze tocht naar de Grand Canyon. We willen een stukje van de Route 66 rijden via Oatman en Kingman. In Oatman wil vooral Manon graag de loslopende ezels gaan voeren. Eind van de middag arriveren we Trailer Village, waar we overnachten.

16 augustus Grand Canyon

Vandaag blijven we de hele dag in de Grand Canyon. We proberen de Imax-film te gaan bekijken, nemen de shuttle-bus, bijvoorbeeld naar Hermits Rest en willen wat wandelen. Welke trail beslissen we wel als we daar zijn. We overnachten weer bij Trailer Village.

17 augustus Grand Canyon - Page 220 km

Vandaag vertrekken we naar Page. Onderweg zijn er meerdere leuke stopplaatsen, zoals Coal Mine Canyon of Wupatki NP en Horse Shoe Band. We zien wel wat we tegenkomen. We overnachten bij Page Lake Powell Campground and RV Park.

18 augustus Page

Vandaag willen we Antelope Lower Canyon gaan bezoeken. Hier kan je ontzettend mooie foto's maken, dat moet zeker gaan lukken met Walter zijn nieuwe fototoestel. Ook willen we graag naar Horse Shoe Bend en natuurlijk naar Lake Powell zelf. Misschien kunnen we nog een frisse duik nemen in het meer. We overnachten weer bij Page Lake Powell Campground.

19 augustus Page - Moab 440 km

Vandaag rijden we langs Monument Valley naar Moab, een lange tocht. We kunnen onderweg stoppen in Blanding, hier is een dinosaurusmuseum. Als we in Moab aankomen, rijden we direct naar de visitorscentrum om de Fiery Furnace Walk te reserveren, liefst voor morgenochtend. Dit kan alleen ter plekke geboekt worden. Daarna rijden we door naar Canyonlands Campground, waar we overnachten. Moab moet een gezellig plaatsje te zijn met leuke restaurantjes, dus dat gaan we natuurlijk ook bekijken.

20 augustus Moab

Hopelijk is de boeking gisteren gelukt en kunnen we vandaag de Fiery Furnace Walk gaan doen, een trail met gids door Archer NP. In Archer NP zijn meer mooie trails te doen, aangeraden wordt ook de zonsondergang bij Delicate Arch te gaan zien. Als we pas morgen naar Archer kunnen, dan gaan we vandaag naar Canyonlands. We overnachten weer bij Canyonlands Campground.

21 augustus Moab

Het is de bedoeling vandaag te gaan raften in Canyonlands, of het moet zo zijn dat we vandaag naar Archer NP gaan, dan zijn we gisteren dus gaan raften. Je moet je niet te veel voorstellen van dit raften, veel water schijnt er niet te staan in de rivier. Mocht het raften echt helemaal niet lukken, dan zouden we ook een jeep kunnen huren en daarmee Canyonlands bezoeken. We overnachten nog een keer bij Canyonlands Campground.

22 augustus Moab - Bryce Canyon 440 km

Weer een lange rit voor de boeg, we vertrekken naar Bryce Canyon. Hier overnachten we bij Ruby's Inn Campground.

23 augustus Bryce Canyon - Zion NP 220 km

's Morgens bezoeken we Bryce Canyon, volgens velen één van de mooiste parken die we gaan zien. 's Middags rijden we door naar Zion NP, waar we overnachten bij Zion Canyon Campground & RV Park. Als we niet al te laat aankomen, hebben we misschien nog tijd voor een korte wandeling.

24 augustus Zion NP

Als de weersomstandigheden het toelaten, willen we vandaag de Narrows trail gaan lopen, een wandeling door de rivier. We zullen dan waterschoenen en stokken moeten huren in Springdale, een plaatsje in de buurt. Er zijn verschillende korte trails in Zion NP, dus we zien wel waar we zin in hebben. We overnachten weer bij Zion Canyon Campground.

25 augustus Zion NP - Las Vegas 260 km

's Morgens willen we nog een korte trail lopen, daarna vertrekken we richting Las Vegas. Na al het natuurschoon nu even de glitter en glamour van Las Vegas. We overnachten bij Sam's Town RV Park, dit ligt bij een hotel, dus misschien is er nog de mogelijkheid om wat te gokken als de kinderen in het zwembad liggen. Kinderen mogen namelijk niet stilstaan in een casino, dus een bezoekje met hen erbij is geen optie.

26 augustus Las Vegas

Overdag is er in Las Vegas niet veel te doen, een prima reden om eens een shoppingmall te bezoeken, deze hebben ook airco, geen overbodige luxe bij de verwachte hitte. Daarna volgt natuurlijk de Strip, met zijn vele hotels en shows. We overnachten nogmaals bij Sam's Town RV park.

27 augustus Las Vegas - Bakersfield 450 km

We vertrekken vandaag richting Yosemite, dit is echter te ver weg om in één dag te rijden. Met de camper mogen we in augustus niet door Death Valley, vandaar dat we onderlangs rijden en overnachten bij Country RV Park in Bakersfield. Onderweg willen we nog Calico bezoeken, een ghosttown.

28 augustus Bakersfield - Sequoia NP 185 km

We rijden vandaag maar een kleine afstand, zodat we 's middags Sequoia NP kunnen bezoeken, met de gigantische sequoia-bomen. We overnachten bij Sequoia RV Ranch.

29 augustus Sequoia NP -Yosemite 360 km

We vervolgen onze tocht naar Yosemite, volgens velen één van de hoogtepunten van de reis. We overnachten midden in het park bij North Pines, we hebben een plek aan de Merced-rivier.

30 augustus Yosemite

Vandaag gaan we Yosemite ontdekken, te fiets, te paard of lopend, mogelijkheden te over. De watervallen zullen helaas bijna droog staan, maar er is nog genoeg te zien. De kinderen hopen een beer te zien, al is die kans niet erg groot. We overnachten weer op North Pines.

31 augustus Yosemite

We hebben nog een dag om in Yosemite door te brengen en overnachten nog één nacht bij North Pines.

1 september Yosemite - Gilroy 240 km

We laten het laatste NP dat we bezoeken achter ons en rijden richting San Francisco. Misschien dat we onderweg nog stoppen in Jamestown, hier kunnen de kinderen goud zoeken. Morgen moeten we de camper weer inleveren, dus vandaag moet hij schoongemaakt worden en alle spullen ingepakt. We overnachten bij Gilroy Garlilc USA RV Park in Gilroy, deze campground is niet zo ver van Roadbear verwijderd.

2 september Gilroy - San Francisco 50 km

We moeten de camper voor 11.00 uur inleveren, daarna nemen we een taxi naar het Holiday Inn Golden Gateway Downtown hotel waar we nog 3 nachten blijven. 's Middags gaan we alvast San Francisco bekijken.

3 september San Francisco

Vanavond om 18.10 uur gaan we Alcatraz bezichtigen, de kaartjes hebben we al geboekt. Overdag hebben we tijd genoeg voor de bekende plaatsen in San Francisco, zoals Pier 39, Chinatown, Cable Cars en Lombard Street.

4 september San Francisco

Vandaag willen we fietsen huren en over de Golden Gate Bridge naar Sausolito rijden. Vanaf daar kun je met de veerboot terug of als we nog genoeg energie hebben, nog wat verder fietsen. Uiteraard moet er ook nog geshopt worden We gaan volop genieten van onze laatste vakantiedag, want morgen vliegen we weer terug naar huis.

5 september San Francisco - Amsterdam

We vliegen om 15.10 uur met de KLM weer terug naar Nederland. Bye, bye America.

6 september Amsterdam - Bavel

We landen om 10.30 uur op Schiphol, onze reis zit erop. Morgen begint het gewone leventje weer, Manon moet naar school en Walter gaat weer geld verdienen voor de volgende reis.